35,1573$% -0.61
36,6404€% -0.29
44,2074£% -0.21
2.965,75%-0,56
4.840,00%0,16
3332003฿%-1.44109
Havacılık endüstrisinde “gökyüzünün Ferrarisi” olarak bilinen ve 140 yıllık geçmişe sahip olan “Piaggio Aerospace”, Baykar tarafından satın alındığı için hem uluslararası hem de Yunan medyasında geniş yankı buldu.
Piaggio Aerospace, çeşitli amaçlara hizmet eden uçaklar üreten bir şirket olarak dikkat çekiyor. Portföyünde insansız hava araçları da bulunan bu şirketin satışının Yunan basınında öne çıktığı, Baykar’ın bu ihaleyi kazanarak rakiplerini geride bıraktığı bilgisi verildi.
BAYKAR, F-35 ÜRETİMİNE DAHİL OLDU!
Yazılanlara göre, Baykar’ın bu satın alma işlemi, F-35 savaş uçağının çeşitli parçalarının üretimini, eski adı Piaggio Aero Industries olan Piaggio Aerospace üzerinden yürüteceği anlamına geliyor.
Aynı haberde, “Türkler neden son teknolojiye sahip bir hava devriye uçağı endüstrisini satın aldı?” sorusu gündeme getirildi.
BAYKAR’IN SATIN ALACAĞI PİAGGİO AEROSPACE, 140 YILLIK TARİHİYLE SEKTÖRÜNDE ÖNE ÇIKIYOR
1915 yılında ilk uçağını üreten Piaggio Aerospace, dünyanın en köklü uçak üreticileri arasında yer alır. Şirketin 1922’de havalanan P.1 uçağı, yenilikçi tasarımıyla dikkat çekerek uluslararası alanda tanınmaya başladı. Ayrıca, 1928 yılına gelindiğinde yeni bir rüzgar tüneli inşa ederek aerodinamik araştırmalara yön verdi.
Piaggio Aerospace, 1937’de tanıttığı yeni uçak modeli P.108 ile dikkat çekti. Bu ağır bombardıman uçağı, firmanın ilk dört motorlu uçağı olarak öne çıkıyor.
İkinci Dünya Savaşı sonrası tesislerini yeniden inşa eden firma, 1957 yılında ilk genel maksatlı uçağı olan P.166 ve P.166M’yi havalandırdı. Bu uçaklar, aldığı uluslararası ilgilerle birlikte sektördeki varlığını güçlendirdi.
1960’lı yıllarda jet motoru geliştirmeye başlayan Piaggio, 1964 yılında PD-808 isimli ilk jet motorlu uçağını üreterek havacılığa yeni bir soluk getirdi. Bu uçak, iş jeti olarak da kullanılmaya başlandı.
P.136 deniz uçağı ve P.149 eğitim uçağının geliştirilmesinin yanı sıra, Piaggio Aerospace 1986’da uzun süren araştırmalarının sonucunda P.180 Avanti’yi tanıttı. Bu model, havacılık sektöründe “gökyüzünün Ferrarisi”ne dönüşerek yenilikçi bir dönem başlattı.
P.180 Avanti, geniş kabin yapısı ile 41 bin feet yüksekliğe çıkabilme özelliğine sahip olup, en hızlı pernaverli uçaklar arasında gösterilmektedir. Şirket, 1998’de P.180 modeli ile global pazarda kendine önemli bir yer edinmiştir.
Piaggio Aerospace, 2003 yılında P.166, 2012 yılında P.180 Avanti, 2013 yılında Avrupa’nın ilk insansız hava aracı P.1 HammerHead ve 2014 yılında ise P.180 Avanti’nin daha gelişmiş versiyonu olan Avanti EVO’yu piyasaya sürdü.
GAP Eylem Planı: Yeni Vizyon ve 570 Bin İstihdam
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.