35,3918$% 0.13
36,5136€% 0.39
44,0192£% 0.48
3.000,38%-0,68
4.930,00%-0,68
3462611฿%1.9233
Kaptan, AA muhabirine verdiği demeçte, TAV Havalimanları’nın 2024 yılı finansal ve operasyonel hedefleri doğrultusunda başarılı bir yıl geçirdiğini ifade etti.
Kaptan, 2024 yılının 11 ayında 100 milyon yolcuya hizmet sunarak, bir önceki yıla göre yüzde 12’lik bir artış elde ettiklerini ve yıl sonu hedefleri olan 110 milyon yolcuya ulaşmanın mümkün olduğunu belirtti. Ayrıca, faiz, amortisman ve vergi öncesi kar hedefleri olan 430-490 milyon avroyu elde edebileceklerini açıkladı. Kaptan, “8 ülkede, toplamda 15 havalimanından oluşan portföy yönetiyoruz. Küresel ölçekte servis şirketlerimizle birlikte 33 ülkede 110 havalimanında yer alıyoruz. Gelirlerimizin yaklaşık yüzde 60’ını yurt dışı operasyonlarımızdan elde ediyoruz. Ciromuzun da yüzde 44’ü, işlettiğimiz havalimanlarının dışında, büyümeye devam eden servis şirketlerinden geliyor.” dedi.
Türkiye’nin çevresindeki jeopolitik gerilim ve ekonomik belirsizliklere değinen Kaptan, Türkiye’nin havacılık sektöründeki başarı hikayelerinin dünya genelinde örnek teşkil ettiğini vurguladı. İzmir ve Ankara’da çift haneli dış hat yolcu artışları yaşandığını, Antalya’nın ise 40 milyona yakın yolcu ile tarihi bir rekor kıracağını ifade etti. Gazipaşa-Alanya’da 1 milyon yolcu barajını geçtiklerini ve Milas-Bodrum Havalimanı’nın da 2 milyondan fazla dış hat yolcusunu ağırlamayı hedeflediğini belirtti. Ayrıca, Kazakistan’ın Almatı ve Gürcistan’ın Tiflis, Batum, Hırvatistan’ın Zagreb ve Suudi Arabistan’ın Medine havalimanlarında çift haneli büyüme kaydedildiğini ekledi.
– “SON ÜÇ YILDA 2,5 MİLYAR AVROYA ULAŞAN YATIRIM PROGRAMI YÜRÜTÜYORUZ”
Kaptan, hava trafiğindeki artışa dikkat çekerek, “Kovid-19 pandemisinden sonra hızla geri gelen trafik, havacılığa dair uzun vadeli öngörüleri güçlendirdi. Önümüzdeki 20 yılda küresel yolcu trafiğinin iki katına çıkacağı tahmin ediliyor. Bunun yanı sıra 2,4 trilyon dolarlık havalimanı yatırımına ihtiyaç duyulacağı düşünülüyor. TAV Havalimanları da bu küresel öncülük fırsatlarını değerlendirmeye devam edecek. Son üç yıldır, TAV Havalimanlarının geleceğini şekillendirecek yaklaşık 2,5 milyar avroluk büyük bir yatırım programı uyguluyoruz. 2024, bu programın önemli bir dönüm noktası oldu.” şeklinde konuştu.
Yurt dışında gerçekleştirdikleri yatırımlara da değinen Kaptan, 2021’de işletmeye aldıkları Kazakistan Almatı Havalimanı’na yönelik 226 milyon avroluk bir yatırım yaptıklarını açıkladı. Almatı’nın doğu ile batı arasındaki ticaret yollarında stratejik bir konumda olduğunu vurguladı. Kaptan, yolcu ve kargo trafiğinde önemli bir büyüme gözlemlendiğini, bu talebe yanıt vermek adına yatırımlara devam edeceklerini ve öngörülen 3-4 yıl içerisinde Almatı’ya 150 ila 300 milyon avro arasında yeni yatırım yapacaklarını aktardı.
Kaptan, Fraport ile ortak olarak işletme haklarına sahip oldukları Antalya Havalimanı’nın yolcu kapasitesini 65 milyon seviyesine çıkaracak olan 750 milyon avroluk yatırımlarında ise sona yaklaştıklarını duyurdu. Bu yatırımın 2025’in ilk çeyreğinde tamamlanarak yaz sezonunda devreye alınması planlanıyor. Yalnızca yolcu kapasitesinin artmayacağını, aynı zamanda mevcut ve yeni hava yolları için hava tarafında park kapasitesi ve yolcu deneyimini geliştirecek yeni hizmetler sunulacağını belirtti.
– HAVACILIK SEKTÖRÜNDE BÜYÜMENİN DEVAM ETMESİ BEKLENİYOR
Ankara Esenboğa Havalimanı’nın işletme süresini 2050’ye kadar uzattıklarını vurgulayan Kaptan, burada 210 milyon avroluk yeni pist, güneş enerjisi santrali ve otopark yatırımını gelecekte tamamlayacaklarını dile getirdi. Kuveyt Havalimanı işletme ihalesinin 2025’te netleşmesini beklediklerini, ayrıca Karadağ projesinde de ilerleme kaydedildiğini açıkladı. Servis şirketlerinin, özellikle TAV İşletme Hizmetleri ve TAV Teknolojileri’nin global ölçekte büyümeye devam edeceğini dile getirdi. ATÜ Duty-Free, BTA, HAVAŞ ve TAV Güvenlik de var oldukları yerlerde güçlenerek yeni fırsatlar değerlendirme peşinde olacaklar.
Kaptan, ekonomi yönetiminin uyguladığı sıkı para politikası ile enflasyonun kontrol altına alınmasında önemli bir ilerleme kaydedildiğini belirtti. 2025 ve sonrasında enflasyon kontrolünün devam edeceğine dair beklentilerini dile getirerek, fiyat istikrarının sağlanmasının öncelikli hedef olduğunu ifade etti. Ayrıca olası faiz indirimlerinin de bu süreçte gerçekleşeceğini öngördüklerini belirtti. Sektörün büyümesinin devam etmesinin yanı sıra, yurt dışında yaşanan jeopolitik risklerin devam etmesi nedeniyle talep beklentisinin de güçlü kalacağına dikkat çekti.
EPDK’dan Yeni Elektrik Bağlantı Ücretleri Düzenlemesi
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.