35,3476$% -0.08
36,6102€% 0.31
44,0730£% 0.18
2.991,52%-0,29
4.930,00%-0,98
3497244฿%1.18644
Bakan Uraloğlu, Anadolu Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye’nin yüksek hızlı tren (YHT) ağına yönelik devam eden çalışmalara değindi. Ankara-İstanbul, Ankara-Konya, Ankara-Eskişehir, Ankara-Sivas, Konya-İstanbul, Ankara-Karaman, İstanbul-Karaman, Eskişehir-İstanbul ve İstanbul-Sivas hatlarında mevcut YHT hizmetlerini anımsattı.
26 Nisan 2023’te hizmete açılan Ankara-Sivas hatlarındaki YHT’lerin, bölgesel trenler ve otobüs bağlantıları ile birçok şehre ulaşım süresini kısaltma noktasında önemli bir rol oynadığını ifade eden Uraloğlu, “Diğer ulaşım yöntemlerine kıyasla hem ekonomik hem de konforlu olan YHT’lere yoğun bir talep var. Bu bağlamda YHT ve hızlı tren hat uzunluğumuzu, 2024 yılında 2 bin 607 kilometreye, 2026’da 2 bin 843 kilometreye, 2027’de ise yıllık gelişime göre 4 bin 122 kilometreye ulaştırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” dedi.
Uraloğlu, en çok tercih edilen Ankara-İstanbul hattı için planlanan Süper Hızlı Tren Projesi hakkında da bilgiler verdi. Projenin, 350 kilometre/saat hızla yol alacak olması ve tamamlandığında Ankara’dan İstanbul’a 80 dakikada ulaşım sağlaması hedeflendi. Bu projenin 2034 civarında hayata geçirilmesinin planlandığı belirtildi.
– “ANKARA-İZMİR ARASI 3 SAAT 30 DAKİKAYA DÜŞECEK”
Devam eden YHT ve HT projelerine ilişkin açıklamalarını sürdüren Uraloğlu, İzmir’in Türkiye’nin 3. büyük şehri olmasının yanı sıra, sanayisi ve turizm potansiyeli ile önemli bir merkez olduğunu vurguladı. Ankara (Polatlı)-İzmir arasında inşa edilen hızlı demiryolu ile bu şehirlerin daha yakın hale geleceği ifade edildi. Uraloğlu, mevcut demir yolunun 824 kilometre uzunluğunda olduğunu ve seyahat süresinin yaklaşık 14 saat sürdüğünü belirtti. Projenin tamamlanması ile bu mesafenin 624 kilometreye ineceğini ve seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceğini aktardı.
508 kilometre uzunluğundaki Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi, saatte 200 kilometre hızla çalışacak elektrikli ve sinyalli bir hat olacak. Uraloğlu, projede 1269 sanat yapısı, 49 tünel, 56 viyadük, 385 alt/üst geçit ile 779 köprü ve menfez bulunduğunu dile getirerek, 2027 yılında projeyi tamamlamayı hedeflediklerini kaydetti.
– “HALKALI-KAPIKULE HIZLI TREN PROJESİ, ASYA-AVRUPA KORİDORUNUN İLK PARÇASI”
Uraloğlu, Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasında önemli bir taşıma köprüsü konumunda olduğunu belirterek, Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi’nin Asya-Avrupa koridorunun ilk parçalarından birini oluşturduğunu söyledi. Projenin tamamlanmasıyla İpek Demiryolu güzergahının Türkiye’den geçen bölümünün Avrupa bağlantılarının güçlenmesi hedefleniyor. 229 kilometre uzunluğunda olacak hat, saatte 200 kilometre hıza uygun şekilde dizayn edilecek ve hem yük hem de yolcu taşımacılığını sağlayacak.
Projenin tamamlanmasıyla Halkalı ile Kapıkule arasındaki yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya ineceği ifade edildi. Ayrıca mevcut hat kapasitesinin 4 kat artırılması hedefleniyor ve Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yüzde 92 ilerleme kaydedildiği bilgisi verildi.
– “BURSA-İSTANBUL ARASI 2 SAAT 15 DAKİKA OLACAK”
Bakan Uraloğlu, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Projesi tamamlandığında, YHT ile Ankara-Bursa ve Bursa-İstanbul arasındaki seyahat süresinin yaklaşık 2 saat 15 dakika olacağını belirtti. Proje ile 201 kilometrelik hattın saatte 200 kilometre hıza uygun yeni çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı tren hattı olarak planlandığı ifade edildi. Bursa-Yenişehir kesiminde altyapı çalışmaları tamamlandı ve burada 11 tünel, 9 viyadük ile 59 köprü ve menfez bulunuyor.
– “MERSİN-ADANA-OSMANİYE-GAZİANTEP ARASI 2 SAAT 15 DAKİKAYA DÜŞECEK”
Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep arasında çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demir yolu hattı projesinin planlandığını belirtti. Mevcut mesafenin 361 kilometre olduğunu vurgulayan Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla mesafenin 295 kilometreye düşecek ve seyahat süresi de 6 saat 23 dakikadan 2 saat 15 dakikaya inecektir. Proje; toplamda 303 kilometre uzunluğunda olup, 50 tünel, 63 köprü ve viyadük, ayrıca 130 alt/üst geçit içermekte. Gaziray kesiminin 5 Kasım 2022’de hizmete açıldığı bilgisini verdi.
Uraloğlu, Adana-İncirlik-Toprakkale kesimindeki altyapı çalışmalarının %98 oranında, Toprakkale-Bahçe ve Bahçe-Nurdağ kesimindeki çalışmalarda ise %92 ve %80 ilerleme kaydedildiğini açıkladı.
– “KARAMAN-ULUKIŞLA ARASINA ELEKTRİKLİ VE SİNYALLİ HIZLI TREN HATTI PLANLANIYOR”
Uraloğlu, Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı ile bağlantılı olarak Karaman-Ulukışla arasında 135 kilometre uzunluğunda bir hızlı tren hattı planlandığını dile getirdi. Projenin tamamlanmasının ardından seyahat süresinin 2 saat 25 dakikadan 1 saat 35 dakikaya düşeceğini vurguladı. Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Projesi’nde 2 tünel, 44 alt ve üst geçit, 153 köprü ve menfez bulunmakta. Altyapı ve üstyapı çalışmaları ile sinyalizasyon çalışmaları devam ediyor ve %57 fiziki ilerleme kaydedildiği ifade edildi.
Fahiş Fiyat Denetimlerinde 10 Milyon Lira Cezalı!
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.