35,3275$% -0.05
36,4966€% -0.04
43,5501£% -0.43
3.031,60%0,18
4.963,00%-0,10
3292598฿%-1.23826
Basın İlan Kurumu (BİK), Türk medyasını 64 yıldır resmi ilanlar ve reklamlarla desteklemeye devam ediyor. Yenilikçi ve teknolojik atılımlarla sektöre katkıda bulunan kurum, özellikle medya alanında önemli gelişmeler kaydetmektedir.
1961 yılında Resmi Gazete’de yayımlanan yasa ile faaliyete geçen BİK, günümüzde “BİK Analitik” isimli uygulamasıyla internet medyasını doğru bir şekilde ölçümleme imkânı sunmaktadır. Bu uygulama, resmi ilanların ve reklamların adil bir şekilde dağıtılmasına yönelik önemli bir adım olarak öne çıkıyor.
BİK Genel Müdürü Cavit Erkılınç, kurumun varlık sebebinin basın sektörünü desteklemek olduğunu vurgulayarak, “Basın İlan Kurumu, belirli ilkeler çerçevesinde ilanları dağıtmakta ve basının ihtiyaç duyduğu mali desteği sağlamak adına çalışmaktadır.” şeklinde konuştu. Erkılınç, basın kuruluşlarına kamu kurumlarından alınan ilanların adil bir şekilde dağıtılmasıyla önemli bir destek sunduklarını dile getirdi.
Kurumun basın alanında çeşitli destek imkânları sunduğunu belirten Erkılınç, gazetelere yönelik sosyal yardımlarını da vurguladı. Her yıl eğitim ve maddi destek amacıyla yaklaşık 12-15 milyon lira arasında yardım gerçekleştirdiklerini ve bu yardımların faizsiz olduğunu ifade etti. Ayrıca, önceden yalnızca büyük şehirlerdeki gazetelere verilen kredilerin artık ülke genelindeki tüm basın kuruluşlarına sağlandığını belirtti.
Aynı zamanda, BİK’in özellikle deprem gibi kriz dönemlerinde basın kuruluşlarına destek verdiğini aktaran Erkılınç, bu yardımların basın çalışanlarını ve medya organlarını olumlu yönde etkilediğini belirtti.
Erkılınç, son yıllarda 2 binden fazla gazeteciye eğitim verdiklerini ve Türkiye genelinde 2 bin 34 yayının BİK’e bağlı olduğunu da sözlerine ekledi.
BİK, kamu kurumları tarafından verilmesi gereken ilanları adil bir şekilde elektronik ortamda dağıtmaktadır. Erkılınç, önceki dönemde yalnızca 41 ilde faaliyette olan kurumun, tüm illerde hizmet vermeye başladığını da dile getirdi.
BİK’in gelişim sürecine de dikkat çeken Erkılınç, şöyle devam etti:
“Gazetelerimizin dijital dönüşüm süreçlerine büyük emek verdik. 2014’te internet medyasına geçiş süreci başladı ve 2022’de internet medyası resmi ilan ve reklam almaya başladı. Bu süreç zorlu olsa da önemli destekler aldık.”
BİK Genel Müdürü, kurumun kuruluş döneminde ana omurgayı gazetelerin oluşturduğunu belirtti. 2008’den itibaren dijital dönüşüm çalışmalarına başladıklarını, 2016’da ise tüm iş ve işlemleri otomasyona geçirdiklerini ifade etti.
Erkılınç, “BİK Analitik” uygulamasının Türkiye için önemine de dikkat çekerek şunları söyledi:
“2022’de internet medyasının devreye girmesiyle ‘BİK Analitik’in kurgusunu yapmaya başladık. Uygulama, ziyaretçi trafiği, okur trafiği gibi verileri anlık olarak değerlendiriyor. Böylece hangi siteye ne kadar tekil ziyaretçi girişi olduğunu görebiliyoruz.”
Bu uygulama, medya dünyasında önemli bir gelişme olarak değerlendiriliyor. Uygulamanın verilerine alışılması zaman alacak gibi görünse de, Anadolu basınının dijitalleşmesi gerekliliği dile getiriliyor. Erkılınç, Türkiye çapında mevcut bulunan 800’ün üzerinde gazete ve 350’ye yakın internet haber sitesi ile basının bu süreçte dikkatle yönlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Erkılınç, “Biz, küçük yerlerdeki gazetelere kaliteden ödün vermemeleri için destek veriyoruz. Onlara bir baba şefkatiyle yaklaşarak sorunlarını çözmeye çalışıyoruz.” açıklamasında bulundu.
Aydın-Denizli Otoyolu, Süreyi 55 Dakikaya İndiriyor!
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.