35,3473$% 0.09
36,6147€% -0.29
44,1442£% -0.23
3.008,20%0,60
4.949,00%0,36
3415557฿%-5.30976
AA muhabirinin edindiği bilgilere göre, CİMER platformu, 2018 yılından bu yana 35 milyondan fazla başvuru alarak, vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmada ilk tercihleri haline geldi. 2024 yılı, platform için yine yoğun ilgiyle geçiyor.
CİMER, vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kolayca kullanmalarına imkân tanımanın yanı sıra, yürütülen politikalara yönelik görüş ve önerilerini iletebileceği bir alan oluşturuyor. Bu yönüyle, millet-devlet iletişiminin temel dinamiklerinden biri haline gelerek, dünyanın en büyük kamuoyu iletişim platformları arasında yer alıyor.
Toplumda hak arama bilincinin artırılmasına katkı sağlayan CİMER, düşünce ve ifade özgürlüğünün güçlenmesine de önemli bir destek sunuyor. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın koordinasyonuyla, bu platform aracılığıyla ilgili kamu kurumlarına yönlendirilen vatandaş talepleri ve şikayetleri, 2024 yılı içinde 7 farklı türden 4 milyon 590 bin başvuru ile sonuçlandı.
CİMER, her bir başvuruya yanıt vermenin zorunlu olduğu bir yapıdadır. Yıl içerisinde vatandaşlara toplamda 7 milyon 360 bin cevap gönderildiği bildirilmektedir.
– NÜFUS İŞLEMLERİ EN ÇOK BAŞVURU ALAN KONUDUR
Başvuruların işlem sürelerini kısaltmak ve yanıt kalitesini artırmak amacıyla bu yıl kurulan “İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü” ile ortalama işlem süresi 12 güne indirilmiştir. Ayrıca, 3 bin 914 kurumun işlem süreçleri gözden geçirilmiş ve CİMER personeli, hizmet kalitesinin artırılması için 6 bin 648 kişi ile iletişim kurmuştur.
Başvuruların etkili bir şekilde analiz edilerek, karar vericilere rehberlik etmesi hedefleniyor. Bu bağlamda 2024’te, önemli konularla ilgili 636 bülten ve rapor hazırlanarak yetkili makamlarla paylaşılmıştır.
Katılımcı yönetim anlayışını kamuda yaygınlaştırma hedefi doğrultusunda, 2024 yılında “teşekkür, görüş, öneri” gibi katılımcı yönetim ilkesine uygun başvuruların oranında yüzde 30 artış gözlemlenmiştir. Bu yıl, 867 farklı konu arasında, doğum saatini öğrenmek isteyen vatandaşların yoğun ilgisi nedeniyle “nüfus işlemleri” en fazla başvuru alan konu olmuştur.
– MALATYA, ANKARA VE İZMİR EN ÇOK BAŞVURU YAPAN İLLER
CİMER’e başvuranların yüzde 44’ü lisans ve lisansüstü eğitim düzeyine sahiptir. İkinci sırada ise yüzde 26 ile lise mezunları yer alıyor. Başvuruların yüzde 55’i erkeklerden, yüzde 45’i kadınlardan gelmiştir. İlginç bir şekilde, erkekler başvurularında kadınlardan yüzde 15 daha fazla kelime kullanmıştır.
2024 yılında, nüfusuna oranla en çok başvurunun yapıldığı iller arasında Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul ön plana çıkmıştır.
– TALEP VE BEKLENTİLERDEN DERLENEN YAYINLAR
İletişim Başkanlığı, bakanlıklar ve diğer kamu kurumlarıyla iş birliği yaparak çözüme ulaşan talep ve beklentileri derleyerek “CİMER ile Çözüme Kavuşturulanlar 2” ve “CİMER ile Çözüme Kavuşturulanlar 3” isimli kitapları hazırlamıştır. Ayrıca, Emine Erdoğan’ın öncülüğünde “Sıfır Atık Projesi” ile ilgili destek mesajları ve gönüllü başvurularından oluşan “CİMER’e Yansımalarıyla Sıfır Atık Projesi” kitabı da yayınlandı. CİMER’in uluslararası alanda tanıtımını yapmak ve dijital dönüşümde yenilikçi stratejiler geliştirmeye teşvik etmek amacıyla “21. Yüzyılın Vatandaş Odaklı Yönetim Modeli CİMER” kitabı da hayata geçirildi.
– SUÇ ÖRGÜTLERİNE İLİŞKİN BAŞARILI MÜDAHALELER
CİMER’in hizmetlerini değerlendiren Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, platformun Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi sonrası kamu yönetiminde en etkili halkla ilişkiler hizmeti olduğunu ifade etti.
Vatandaşların CİMER’e duyduğu güvenin yüksek olduğunu belirten Altun, bunun sonucunda her kesimden insanın başvuru yapabilme rahatlığını hissettiğini kaydetti. Kamuoyunda dikkat çeken “yenidoğan çetesi”, “Adnan Oktar suç örgütü” gibi birçok suç oluşumunun çökertilmesinde CİMER’e gelen şikayetlerin başlangıç noktası olduğunu vurguladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde gerçekleştirilen reformların, vatandaşların bilinç düzeyinin artmasına zemin hazırladığını belirten Altun, Türkiye Yüzyılı’nda CİMER ile hak arama bilinci, demokratik kültür ve katılımcı yönetim anlayışı konularında önemli gelişmeler kaydedildiğini ifade etti.
2025 yılında yapay zeka dönüşümüyle CİMER’in hizmet kalitesinin artacağına dikkati çeken Altun, ayrıca gerekli testlerin yapılmasının ardından mobil uygulamanın da hayata geçirileceğini duyurdu.
Doğu Karadeniz İhracatı Yüzde 27 Artış Gösterdi!
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.