35,3486$% 0
36,5934€% -0.03
44,1438£% 0.04
3.010,71%-0,01
4.952,00%-0,02
3423547฿%-4.99116
2018 yılından beri 35 milyondan fazla başvuru alarak, CİMER platformu, vatandaşların dilekçe ve bilgi edinme haklarını kullanmalarında öncelikli tercihleri haline geldi. 2024’te de yoğun ilgi gören bu platform, kullanıcılarına kolaylık sağlamakla kalmayıp, yürütülen politikalara ilişkin görüş ve öneri sunma imkanı da tanıyor.
CİMER, günümüzde millet-devlet iletişiminin en önemli merkezi konumuna gelmiş durumda ve dünyanın en büyük ölçekli kamuoyu iletişim platformlarından biri olarak faaliyet gösteriyor. Toplumda hak arama bilincinin güçlenmesine katkıda bulunan bu platform, düşünce ve ifade özgürlüğünün desteklenmesine de önemli bir katkı sağlıyor.
İletişim Başkanlığı’nın coordine ettiği CİMER, 2024 yılında vatandaşların dilekçe, talep ve şikayetlerine yanıt vermek üzere 4 milyon 590 bin başvuru aldı. CİMER, her başvuruya cevap verilmesini zorunlu kıldığı için bu yıl, 7 milyon 360 bin yanıt gönderdi.
Başvuruların işlem sürelerini azaltmak ve cevap kalitesini artırmak amacıyla bu yıl uygulamaya konan “İnceleme ve Denetim Koordinatörlüğü” birimi, başvuruların ortalama işlem süresini 12 güne indirdi. Ayrıca, 3 bin 914 kurumun işlem süreçleri incelenerek, 6 bin 648 kişiyle görüşmeler yapılarak hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmalar gerçekleştirildi.
2024 yılında, başvuruların alımlarını daha etkin bir şekilde yönlendirmek için 636 bülten ve rapor hazırlanarak yetkili makamlara ulaştırıldı. CİMER, katılımcı yönetim anlayışını güçlendirmek amacıyla “teşekkür, görüş, öneri” gibi başvuruların oranında geçen yıla göre yüzde 30 artış sağladı.
Yıl içerisinde, 867 farklı konu içerisinde en çok başvuru alan konu, doğum tarihini öğrenmek isteyen vatandaşların talepleriyle “nüfus işlemleri” oldu.
CİMER’e yapılan başvuruların yüzde 44’ü lisans ve lisansüstü eğitim sahibi bireylerden oluşurken, yüzde 26 ile lise mezunları ikinci sırada yer aldı. Başvuruların yüzde 55’i erkeklerden, yüzde 45’i ise kadınlardan geldi. Erkekler, kadınlardan yüzde 15 daha fazla kelime kullanarak başvuru yaptı.
2024 yılı başvuru faaliyetlerinin artmasıyla Malatya, Ankara, İzmir, Muğla, Hatay ve İstanbul, nüfusuna oranla en fazla başvuru yapan iller arasında öne çıktı.
İletişim Başkanlığı ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları aracılığıyla çözüme kavuşturulan taleplerden derlenen “CİMER ile Çözüme Kavuşanlar 2” ve “CİMER ile Çözüme Kavuşanlar 3” adlı kitaplar hazırlandı. Emine Erdoğan’ın himayesindeki “Sıfır Atık Projesi” ile ilgili de destek mesajları ve gönüllü başvurularını içeren “CİMER’e Yansımalarıyla Sıfır Atık Projesi” kitabı yayımlandı. Ayrıca, CİMER’in uluslararası alanda tanıtımını amaçlayan “21. Yüzyılın Vatandaş Odaklı Yönetim Modeli CİMER” adlı eser de yayınlandı.
CİMER’in işleyişine dair açıklamalarda bulunan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun, bu sistemin kamu yönetiminde en öne çıkan halkla ilişkiler hizmeti olduğunu belirtti. Vatandaşın CİMER’e duyduğu yüksek güven ile herkesin gönül rahatlığıyla başvurularını yapabildiğini vurguladı.
CİMER’e ulaşan şikayetler aracılığıyla “yenidoğan çetesi”, “Adnan Oktar suç örgütü” gibi birçok suç teşkilatının çökertilmiştir, şeklinde dikkat çekti. Altun, CİMER’in başarısının temelinde duyulan güvenin yattığını ifade etti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde gerçekleştirilen reformların, vatandaşların bilinç seviyesini artırdığını belirten Altun, Türkiye Yüzyılı’nda CİMER ile demokratik kültür başta olmak üzere birçok alanda büyük ilerlemeler kaydedileceğini ifade etti. Yapay zeka dönüşümü ile CİMER’in hizmet kalitesini daha da artırmayı planlıyor, gerekli testlerin ardından mobil uygulama da hayata geçirileceğini ekledi.
İstanbul’da 110 Milyonluk Kaçak Yedek Parça Operasyonu
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.